Ghost of a Tale: багатство гри — у дрібницях

Ghost of a Tale, ігри, відеоігри, games review, gamers, videogames, Дмитро Прокопчук, обзор игры

У грі Ghost of a Tale мишей вважають зрадниками. В ході древньої війни вони прийняли сторону ворога усього живого в намаганні врятувати свій рід. Коли війна скінчилася, миші стали вигнанцями, а пацюки, які здобули перемогу над ворогом – героями. Однак відтоді минуло багато років, і як все було насправді, мало хто пам’ятає. Лише маленьке мишеня-менестрель зможе зібрати правду по крихтах і донести її до широкого загалу.

Щоби гра, фільм або книга захоплювали і водночас були правдоподібними, необхідні деталі. Ці деталі мають вказувати, що під поверхнею історії, у якій ваш герой чи героїня беруть безпосередню участь, є щось іще: якась додаткова таємниця, яка не відкриється просто так, або якась інша, масштабніша історія, порівняно з якою ваші пригоди – лише зноска на сторінці товстелезної книги. І що важливо, ці деталі не обов’язково мають бути критичними для розвитку сюжету.

Ghost of a Tale, ігри, відеоігри, games review, gamers, videogames, Дмитро Прокопчук, обзор игры

Головний герой ховається від пацюка-охоронця

Гра Ghost of a Tale, яка поки що перебуває у Ранньому доступі, приємно вражає своєю роботою з деталями. Це історія про мишу-менестреля, який тікає із в’язниці і шукає свою дружину. На перший погляд, це дуже «мі-мі-мішна» іграшка з майже мультяшною графікою. Якщо придивитися, ви побачите набір доволі пристойно втілених в життя динамік, які зводяться переважно до гри у хованки та розв’язання головоломок. Але якщо зазирнути іще глибше, ви зрозумієте, чому ця гра по-справжньому хороша – суть саме в деталях.

Передовсім, йдеться про деталі суто ігрові. Їх можна зустріти в інтер’єрах в’язниці, з якої тікає наш маленький пухнастий герой. Скажімо, у звичайному столі є шухлядка, а на шафі лежать свічки. З шухлядки можна дістати недогризене яблуко, а за допомогою стільчика – залізти на шафу і забрати свічки. Це ніби нічого такого особливого, але збирання предметів у кімнаті вже не зводиться до одноманітного клікання на всьому, що віддалено нагадує контейнер.

Ghost of a Tale, ігри, відеоігри, games review, gamers, videogames, Дмитро Прокопчук, обзор игры

Стара жаба-пірат розповідає про свої кримінальні звитяги

Окрім того, я говорю про деталі сюжетні. Деталі світу, що живе своїм повноцінним життям десь там, за стінами казематів. Проблиски цього світу ми бачимо у діалогах, які навіть мають своєрідні «зноски», а також в описах предметів.

От почитайте лишень це пояснення про мішок зерна, який може вкрасти наш герой: «Миші вимірюють зерно в «мішках» та «лайдаках». «Лайдак» — це кількість зерна, яку миша може запхнути собі в рота і при цьому бути здатною пробігти сотню метрів без зупинки на перепочинок». Що ми дізнаємося із цього жартівливого опису? Наш герой – це не унікальна істота, яка з’явилася нізвідки. Він – представник цілого народу, а цей народ має достатньо тривалу традицію, щоби мати власні міри ваги.

Технічно, Ghost of a Tale готова на 90%, однак у грі присутні лише 25% контенту. Розробники обіцяють завершити свою роботу за найближчі півроку. І це один з тих рідкісних випадків, коли мені важко дочекатися повного релізу гри.

Дмитро Прокопчук
Дмитро Прокопчук

журналіст, ігрознавець, політичний консультант