Створи свій подкаст: інструкція для новачків

подкастинг, як зробити свій подкаст, популярні подкасти українською, саморозвиток, поради для підлітків, що таке подкаст, мікшування аудіо, як стати популярним як стати блогером, як підліткам заробляти гроші, радіо

Мати свій подкаст – хіба не мрія багатьох? Говорити про важливе чи наболіле, ділитися цікавою та корисно інформацію чи просто своїми міркуваннями з усіма, кому це цікаво, а не з двома-трьома друзями, які, можливо, не дуже й хочуть слухати ваші лекції про квантову фізику чи герменевтику – не так давно робити це могли майже самі лише ЗМІ. Сьогодні ж ми живемо у час, коли кожен і кожна можуть звертатися до мільйонів. Але шкільна освіта за такими можливостям сучасного світу не встигає, тому вчитися робити подкасти доводиться самотужки. На щастя, у мережі знайдеться все, зокрема й інструкція з подкастингу. Вона, звісно ж, не для експертів, а навпаки, для тих, хто створюватиме власний подкаст вперше. Ми лише хочемо зробити процес веселішим і простішим.

Що таке подкаст і з чим його їдять? 

Подкасти бувають різних форм і розмірів. Це хороші новини, адже це означає, що ви маєте безліч можливостей для створення чогось нового, креативного, такого, від чого ви самі будете в захваті. Деякі подкасти, як This American Life, довгі — вони тривають годину й більше. Інші, як-от Kind World, подкаст від WBUR, коротші за 10 хвилин. Бувають подкасти про новини, наприклад, подкасти від «Громадського радіо» та «Цивілізація» на Radio Aristocrats. Є багато подкастів із музикою, зокрема 20ft.Radio та «Джазовий поїзд з України». Ще є подкасти з різними історіями, більшість із яких смішні. Деякі подкасти побудовані на діалозі між ведучим/и й гостем/ями. Існує дуже багато освітніх подкастів, що дають інформацію на специфічні теми, як-от серія подкастів від історичного онлайн-журналу WAS.MEDIA, аудіоісторії про жінок-вчених від журналу Куншт, літературні подкасти з музичним супроводом «Акустика тіней», лекції про літературу, кіно та історію від WiseCow чи подкасти Києво-Могилянської бізнес школи.

Скільки потрібно людей і що вони робитимуть? 

Сталої кількості людей, необхідних для створення подкасту, не існує. Ви можете займатися ним самостійно, але подкаст дає можливість створити класну команду, в якій кожен матиме різні зони відповідальності: продюсера, райтера, ведучого, редактора тощо.

Роль продюсера подкастів часто відрізняється від продюсера радіошоу. Часто продюсери відповідають за звук: вони записують і редагують його, щоби звести подкаст до необхідного вигляду. Також потрібні райтери, які писатимуть питання до інтерв’ю або готуватимуть сценарій. Продюсери та ведучі також часом беруть участь у написанні подкасту. Ведучі озвучують подкаст, виступаючи в ролі оповідачів, або ж беруть інтерв’ю у героя. В залежності від кількості людей у вашій команді, хтось може займатися підготовкою до інтерв’ю, хтось досліджувати нові теми й вигадувати ідеї випусків. Після запису подкасту, вам разом із командою потрібно визначитися, що б ви хотіли вирізати з розмови, а що обов’язково зберегти — це частина редакційного процесу. Ви також можете мати редактора у команді або покласти ці обов’язки на когось з інших учасників. Розподіляти обов’язки варто залежно від розміру команди. Може бути й так, що кілька людей виконуватимуть роль ведучого або ви можете мати кількох продюсерів.

Необхідні інструменти

Хіба для запису подкасту не потрібне дороге професійне обладнання? Ні! Є безліч шляхів, як записати власний подкаст, не купуючи дорогі мікрофони чи звукозаписувальну техніку. Тож, перш ніж з головою зануритися в думки про власний подкаст, подумайте про те як, власне, ви його записуватимете. Для цього вам знадобиться не так багато приладів.

Телефон

Якщо ви маєте мобільний телефон, то скоріш за все ви маєте звукозаписувальний інструмент. І правильно його використовуючи, ви можете записувати подкасти високої якості.
Записувати різні звуки, розповіді чи інтерв’ю можна за допомогою різних додатків для смартфона чи стандартного, вже влаштованого, диктофону. Але спершу переконайтеся, що в телефоні є достатньо місця для запису файлу.
Якщо ви записуєте розмову, то тримайте телефон ближче до того, хто говорить. Але не підносьте його надто близько, достатньо відстані кількох сантиметрів. 

Комп’ютер із програмою для редагування звуку 

Після того як ви записали інтерв’ю та звуки, які захочете використовувати, вам необхідно зібрати їх всі разом у подкасті. Для цього, потрібно використовувати програму для редагування аудіо. На щастя, є достатньо багато різних програм для цього, зокрема вже згаданий безкоштовний додаток Audacity чи навіть GarageBand

Тут така тема… 

Подкаст повинен мати якусь тему. Зверніть увагу, що навіть подкасти з новинами зазвичай мають певну специфіку – політичну, економічну тощо. Тема вашого подкасту має бути цікавою насамперед вам, але, якщо хочете, щоби вас слухали, подбайте про те, щоб вона була ще й актуальною. Також, враховуючи те, як часто ви хочете оновлювати свій подкаст і як довго його вести, важливо визначитися з тим, наскільки вузькою буде ця тема. Ви ж бо можете завжди говорити лише про щось одне, а можете трохи відхилятися від основного. Втім, із темою бажано визначитися максимально точно: не про музику, а про сучасну електронну музику, не про тварин, а про морських коників Індійського океану… ну, ви зрозуміли.

Яка ваша мета? Спробуйте відповісти максимально чесно. Це важливо, адже так вам буде легше сформувати стратегію і діяти. 

Крім теми, потрібно визначитися з тим, навіщо вам це. Яка ваша мета? Спробуйте відповісти максимально чесно. Це важливо, адже так вам буде легше сформувати стратегію і діяти. 

Концепція є? А треба знайти!

Ви раніше слухали подкасти чи радіошоу? Якщо так, то зупиніться на хвилину та подумайте про них. Що змушує вас продовжувати слухати? Через що вам стає нудно? Проаналізуйте ті подкасти, що вже існують і мають багато підписників. Подумайте, чому вони користуються популярністю в аудиторії? Не обходьте увагою і менш популярні, але ті, які подобаються безпосередньо вам. Чому вони не такі популярні і чому приваблюють вас? Через тему чи щось інше? Подумайте про стиль і звучання. Інтерв’ю, розповіді, фонова музика, періодичність, із якою оновлюється подкаст – усе має значення й усе дозволяє експериментувати. Спробуйте визначити, чим різні подкасти відрізняються, яким чином вони структуровані? Чи є ведучий? Якщо це інтерв’ю — то чи герой повністю розповідає історію, чи подкаст сформований уривками? Продумайте загальні ідеї, меседжі, теми, які ви можете і будете висвітлювати. 

Уявіть, як виглядатиме вже готовий подкаст, продумайте, як часто ви хочете його оновлювати і як будете його структурувати. Концепція відіграє дуже важливу роль, тому краще не нехтувати її розробкою. І хоча ви можете добре бачити все в голові, краще викласти всі свої думки на папері. Це буде інтерв’ю з кимось? Чи буде ведучий самостійно вести подкаст, використовуючи уривки з інтерв’ю для того, щоб розповісти історію? Які звуки ви б хотіли використати, аби дати слухачам можливість отримати повне уявлення про історію, що ви розповідаєте? Записуйте!

Уявіть, як виглядатиме вже готовий подкаст, продумайте, як часто ви хочете його оновлювати і як будете його структурувати.

Перед тим як остаточно визначитись із концепцією, запитайте себе: 

  • Чи реально втілити її в життя? Якщо ідея вашого подкасту полягає в тому, щоби брати інтерв’ю у відомих людей, то ви мусите впевнитися, що матимете можливість домовитись про зустріч із ними та приїхати до них.
  • Чи встигатимете ви записувати інтерв’ю або щось інше за певний час до того, як повинен вийти подкаст? Коли ви створюєте подкаст, вам потрібен час не лише на запис, а й на те, щоби відредагувати та звести доріжку. Крім того, бувають різні форс-мажорні обставини.
подкастинг, як зробити свій подкаст, популярні подкасти українською, саморозвиток, поради для підлітків, що таке подкаст, мікшування аудіо, як стати популярним як стати блогером, як підліткам заробляти гроші, радіо

Illustratie: Doeke van Nuil

А судді хто?

Щоб бути максимально корисними слухачам, потрібно чітко розуміти, для кого цей подкаст — виділіть трохи часу для аналізу вашої цільової аудиторії

Опишіть цих людей, що вони читають, які у них турботи, чого їм не вистачає і чому вони можуть слухати ваш подкаст. Які теми їх цікавлять, що їм буде максимально корисно? Якщо у вас уже є свої майданчики для спілкування з широкою аудиторією, як-от сторінки у соцмережах, просто проведіть опитування з формулюванням на кшталт: «Якщо я запущу подкаст, на які теми ви б хотіли почути записи?».

Що в імені твоєму?

Сім раз подумай, один раз назви. Хоч у вас, напевно, вже є кілька варіантів назви для подкасту, радимо сісти й подумати ще. Можливо, залучити до брейншторму сторонніх людей, адже змінювати назву свого подкасту вам, звісно, ніхто не заборонить, але це буде не дуже круто. Ба навіть кепсько, адже саме назва найперше вирізнятиме його з-поміж інших. Саме тому обирати слід таку, якої ще немає. І навіть якщо вам здається, що ніхто у світі такої назви не вигадав би, поґуґліть.
Отже, назва вашого подкасту повинна бути достатньо оригінальною, щоби ваш проєкт можна було легко знайти, влучною чи, можливо, навіть трохи смішною, щоби вона викликала якісь емоції і її легко було запам’ятати, але не надто химерною та відірваною від контексту, щоби слухачі могли зрозуміти, про що йтиметься.

Поговоримо про структуру

Тепер, коли ви знаєте, про що буде ваш подкаст і коли він виходитиме, час поговорити про структуру. Перед плануванням подкасту — перед написанням запитань інтерв’ю чи сценарію — розберімося з кількома базовими питаннями. Подумайте, який формат найкраще відображатиме вашу задумку: монолог, розмова кількох ведучих і гостей, інтерв’ю, наратив із авторським текстом, звуковими вставками і голосами героїв тощо. Від цього буде залежати, в тому числі, яку техніку доведеться використовувати, скільки часу буде займати підготовка, запис і монтаж епізоду. Звісно, структура подкасту залежатиме не лише від ідеї, теми, що ви оберете та формату, а також плану, згідно з яким він оновлюватиметься. 

Для початку варто сформувати план на 2-3 місяці. Що врахувати:

  • Як часто буде виходити подкаст: 1-2 рази на тиждень, 2 рази на місяць тощо.
  • Якими подкасти будуть по тривалості: короткі 2-5 хвилин (поради в стилі «бери і роби»), середні 10-20 хвилин (мінілекція + поради) або великі 1-1.5 години (інтерв’ю, лекції, дискусії).
  • Це буде виключно ваш контент або ви будете запрошувати інших людей для запису?

Коли визначитеся з цими моментами, потрібно скласти перший контент-план на найближчі 2-3 місяці. Можна зробити це в ґуґл-таблицях: вказати тему, дату, будь-які нюанси, спікера, якщо будете не самі.

Прислухайтеся до ваших улюблених подкастів, ви зрозумієте, що сценарій є навіть у розмовних ток-шоу!

Потім потрібно продумати структуру кожного окремого подкасту. Хоча часом нам здається, наче ведучі подкастів просто розповідають історії чи розмовляють із гостями, насправді все це відбувається за заданим сценарієм. Прислухайтеся до ваших улюблених подкастів, ви зрозумієте, що сценарій є навіть у розмовних ток-шоу! Отож сценацій – наше все. Прописувати кожну репліку та питання не обов’язково, але загальний план епізоду повинен бути. Знаючи, куди ви рухаєтеся під час запису, ви будете менше боятися, помилятися й затинатися, витратите менше часу на запис (а потім і на монтаж), не відходитимете від суті та не будете робити зайвих відступів.

Як і будь-яка історія, подкаст складається з трьох основних частин: вступу, основної частини, висновку. Також він може містити особливу деталь, що вирізнятиме ваш подкаст з-поміж інших. Такою родзинкою для усіх ваших подкастів може стати бліц для всіх запрошених гостей із кількох однакових питань, читацька рекомендація, жартівливий гороскоп, передбачення із цитатою з книги письменника, про якого ви розповідали або ж просто цікавий факт із вашої теми.

Але це ще не все. Якщо ваші наміри серйозні, бажано зробити трейлер до свого подкасту – короткий аудіоролик, який буде рекламувати ваш подкаст. Як і трейлер до фільму, трейлер подкасту коротко знайомить аудиторію із тим, про що ваш подкаст і чому його треба слухати. Це можуть бути яскраві, захопливі, просто смішні чи найвлучніші фрази з ваших випусків, або, якщо епізоди ще не записані, коротка розповідь про те, чим цікавий ваш проєкт.
Якщо у вас буде трейлер, ви зможете викласти його першим у rss-стрічку свого подкасту. Тоді він опублікується на всіх платформах, і до моменту виходу першого епізоду ви вже матимете готовий канал, який пройшов перевірку і підтвердження в Apple Podcasts й інших сервісах.

На старт, увага… до роботи!

У вас є контент-план, є конкретна тема і структура для кожного чи бодай кількох перших епізодів. Тепер вам слід записати вступну та фінальну частини. Вони можуть бути стандартними для всіх випусків, можуть містити коротку інформацію про себе та команду та сам подкаст. Під висновком мається на увазі не безпосередній висновок подкасту, а фінальний заклик: підписатися, зайти на сайт, залишити коментар, усміхнутися, любити одне одного, сортувати сміття тощо.

Добре, коли один епізод — це рішення однієї проблеми, корисна інформація щодо одного конкретного питання, наприклад, поради про те, як почати вставати раніше.

Підготувати основну частину. Якщо записуєте себе, ретельно підготуйте весь текст і пам’ятайте, що один епізод не може охопити всього, про що вам хочеться розповісти. Добре, коли один епізод — це рішення однієї проблеми, корисна інформація щодо одного конкретного питання, наприклад, поради про те, як почати вставати раніше.

Додаткові звуки

Отже, ви визначилися з ідеєю, структурою та концепцією вашого подкасту. Тепер настав час подумати про звуки, що ви використовуватимете. Незалежно від того, як структурований ваш подкаст, він вимагає використовувати різні звуки. Якими вони будуть? Складіть список звуків, котрі ви хочете записати. Так, якщо готуєте подкаст із історією про літній відпочинок, його може гарно доповнити шум моря чи крики чайок. Якісь звуки ви можете записати самі, а якісь придбати у мережі чи знайти у вільному доступі. 

Головне, щоби вони мали відношення до вашої історії. Наприклад, якщо це буде історія про мера міста, то було би доречно записати його збори в мерії, як він розмовляє з виборцями та навіть просто робить повсякденні справи — всі ці звуки можна було б вигідно обіграти у подкасті. Припустимо, ви готуєте історію про вечірки у вашому місті. Щоби подкаст про них вийшов справді цікавий і захопливий, варто забратися в саме серце бодай однієї події та записати звуки, що там лунають. 

Просто так поставити на фон улюблену пісню Девіда Бові чи Дрейка – нізя-нізя…

Також у подкастах часто використовують музичні перебивки, музичні інтро та фонову музику. Знаєтеся на музиці і можете зробити щось самостійно? Чудово! А як ні, то можете знайти щось у мережі. Одначе варто пам’ятати про авторське право, переконайтеся, що обрані вами твори, входять до пакета «Royalty free». Просто так поставити на фон улюблену пісню Девіда Бові чи Дрейка – нізя-нізя, а от вставити невеличкий фрагмент, якщо розповідаєте про цих виконавців, можна.

У будь-якому разі, головне, знову ж таки, щоби всі ці речі були доречними та не перетягували на себе ковдру. в центрі уваги має бути саме історія, а додаткові звуки – це лише декорація, що допомагають передати слухачам настрій, атмосферу тощо.

подкастинг, як зробити свій подкаст, популярні подкасти українською, саморозвиток, поради для підлітків, що таке подкаст, мікшування аудіо, як стати популярним як стати блогером, як підліткам заробляти гроші, радіо

Illustratie: Doeke van Nuil (voor De Correspondent)

Додамо інтерв’ю? 

Є великий шанс, що для подкасту ви братимете у когось інтерв’ю. Можливо, ви навіть розмовлятимете з багатьма цікавими людьми. Оскільки час, що ви можете витратити на запис є вичерпним, важливо максимально продуктивно його використати. 

Спочатку …

Проведіть дослідження

Що це за людина: хто вона, чим займається? Переконайтеся, що розумієте, чому берете інтерв’ю в цієї людини. Чи справді розмова з нею стосується загальної теми вашого подкасту? 

Підготуйте запитання

Створіть список запитань, які хочете поставити цій людині. Під час інтерв’ю ви будете ставити додаткові запитання, ці ж будуть основою для вашої розмови, її кістяком.

Уточніть умови 

Переконайтеся, що ваш співбесідник знає, для чого, чому та на яких умовах ви хочете з ним спілкуватися. Людина повинна розуміти, що ви записуєте аудіо, та знати, де й коли воно буде оприлюдненим. 

Подбайте про місце, де ви проводитимете інтерв’ю

Не забувайте, що вітер чи інші сторонні звуки можуть сильно заважати та псувати звук, тож найліпше робити такі записи не в парку чи сквері, а в приміщенні. Але не обирайте для зустрічі дуже людне й популярне кафе чи торговий центр. Якщо у вас немає змоги записати інтерв’ю в окремому приміщенні, наприклад, тихій кімнаті чи спеціальній студії, спробуйте пошукати якусь спокійну кав’ярню й обрати час, коли там майже немає відвідувачів, а ще краще – зробіть це вдома.

Книжкові шафи, важкі штори, килими, м’які меблі, як не дивно, все це значно знижує лункість кімнати та покращує якість запису.

Навіть якщо обрали тихе та затишне місце для запису, зверніть увагу на акустику приміщення. Що це означає? Річ у тім, що голос відбивається від поверхонь приміщення, тому ваше головне завдання – зробити так, щоби його майже не було, інакше в слухачів буде відчуття, ніби ви записували свій подкаст у трубі. Книжкові шафи, важкі штори, килими, м’які меблі, як не дивно, все це значно знижує лункість кімнати та покращує якість запису. Маєте велетенську шафу із дзеркалом? Не біда, вкрийте її ковдрою!
Якщо ж ви берете інтерв’ю з ким-небудь на заході, це нормально, якщо на задньому плані буде якийсь шум, але доти, доки він лишатиметься на задньому плані. Проте намагайтеся не записувати звук, коли у фоновому режимі грає музика, такий запис вам буде важко редагувати.

Перевірте обладнання перед початком роботи

Якщо вирішили брати інтерв’ю на телефон, переконайтеся, що він достатньо заряджений, що мікрофон працює добре й у сховищі є вдосталь вільного місця. Також зважайте на те, як близько ви знаходитесь до телефону: і вас, і вашого співрозмовника має бути добре чутно. Спробуйте зробити тест, записати кілька хвилин, послухати та визначити, на якій відстані від телефону виходить найбільш якісний звук.

Заручіться підмогою

Звісно, ви можете все зробити самотужки, але добре запросити когось вам допомогти під час інтерв’ю. Ще краще, якщо цей хтось – член вашої команди. Якщо інтерв’ю проводите безпосередньо ви, інша людина може записувати його, а також занотовувати час із найцікавішими моментами. Це допоможе, коли ви будете зводити аудіо.

Не забудьте, що вам під час запису потрібно буде привітатися з майбутніми слухачами, представити себе та свого респондента, а потім почати розмову.
Як уже було сказано, варто підготувати список запитань. Можете почати з них, але краще зробити щось на кшталт підводки до теми, щоби перейти від загального та відносно невимушеного до чогось вузького та серйознішого. Втім, її ви можете записати потім окремо – у цьому вся чарівність подкастів.

Уважно слухайте свого респондента, уточнюйте, ставте додаткові запитання, під час інтерв’ю ви повинні вести себе не наче слідчий, а як найкращий у світі співрозмовник.

Підготовлені питання дуже зручна та потрібна річ, але це не означає, що ви будете йти лише за продуманим заздалегідь сценарієм. Уважно слухайте свого респондента, уточнюйте, ставте додаткові запитання, під час інтерв’ю ви повинні вести себе не наче слідчий, а як найкращий у світі співрозмовник.
І пам’ятайте: нервувати – це нормально. Людина, з якою ви спілкуєтеся, також, мабуть, нервує. Але чим краще ви знаєте свої питання і чим краще ви знаєте своє обладнання, тим краще ви будете почувати себе. І не переживайте, якщо щось не вдалося. Деякі фрагменти можна змонтувати, непотрібне вирізати тощо.

Фінальна пряма: мікшуємо аудіо

Після того як ви й ваша команда зробите запис інтерв’ю, події чи чогось іншого, зберете додаткові звуки та запишете вступ із привітанням вам потрібно буде звести аудіо у спеціальній програмі, наприклад, Audacity, котру ви можете завантажити безкоштовно, чи у GarageBand. Процес редагування та впорядкування аудіо таким чином, щоби це звучало природно та лишалося непомітним для слухачів, називається мікшуванням. Під час мікшування проєкту виконується поєднання різних його частин у єдине ціле та їхнє балансування, зокрема встановлення рівня гучності доріжки. Вам потрібно зробити так, аби різні фрагменти запису звучали гармонійно, наприклад, щоби голос ведучого та гостя звучали виразно, щоби фрази не губилися, фонова музика лишалася фоновою, а додаткові звукові ефекти не були занадто гучними.

Принцип роботи у всіх редакторах однаковий – на екрані ви бачите діаграму звукової хвилі, з якої ви можете виділяти фрагменти, пересувати їх, додавати ще якісь, змінювати гучність ба навіть фільтрувати та додавати різних ефектів.

  • Видаляйте довгі паузи, гучні зітхання, а також всі висловлювання, які, на вашу думку, не належать до теми подкасту. Переставляйте шматки місцями – впорядковуйте так, щоби подкаст був максимально цікавим і водночас звучав природно.
  • Не затягуйте з мікшуванням, не відкладайте цей процес до останньої хвилини. Мікшування займає багато часу, особливо якщо ви використовуєте нове програмне забезпечення або слухаєте довгі записи. Щоби змінити декілька хвилин, може знадобитися багато годин.
  • Виконуйте процес мікшування поетапно. Визначте пріоритети, що вам потрібно зробити, щоби ваш подкаст звучав найкращим чином. Найліпше спершу пропрацювати кожен фрагмент окремо, потім перейти до структури, а вже після цього над переходами між різними фрагментами та гармонійністю звучання усього подкасту.

Звісно, в згаданих редакторів є купа аналогів, але ми радимо починати саме з безкоштовних, а вже згодом можете спробувати щось на кшталт Audition, Sound Forge тощо.

Наостанок – кілька технічних деталей:

  • аудіофайл зберігається в MP3 форматі;
  • оптимальний бітрейт – 128kbps;
  • при збереженні в редакторі варто прописати ID3 теги, а саме назву подкасту й епізоду, інформацію про себе та команду, гостей тощо.

Коли подкаст готовий, його слід завантажити на спеціальну площадку.

подкастинг, як зробити свій подкаст, популярні подкасти українською, саморозвиток, поради для підлітків, що таке подкаст, мікшування аудіо, як стати популярним як стати блогером, як підліткам заробляти гроші, радіо

Illustratie: Doeke van Nuil

Дорога в люди: майданчики для подкастів

Ви можете викладати свої аудіо будь-яким зручним способом: на сайтах, в соціальних мережах, спеціальних майданчиках для подкастів.

Найпопулярніші варіанти:

SoundCloud – один із найвідоміших сервісів, у безкоштовній версії обмежений за часом на 3 години записів. 

Anchor – творці сервісу позиціонують його саме як майданчик для подкастів, теж англомовний.

iTunes – тут слова зайві, більшість людей прагнуть просунутися саме в сервісі Apple. Щоби викласти свій подкаст на цій платформі, слід увійти через акаунт Apple на сайт Itunes Connect, вибрати розділ подкасти та вставити в спеціальне поле посилання на RSS-потік. Подкаст має пройти перевірку, яка зазвичай відбувається упродовж кількох днів стає доступний. До речі, багато інших додатків автоматично підтягують у свої каталоги всі подкасти, які викладені в Apple Podcasts.

Можна використовувати відразу декілька або хоч всі сервіси відразу, але ключовий момент в тому, щоби цей майданчик був зручним для аудиторії. Якщо ваша цільова аудиторія не користується сервісом або не може перейти до прослуховування подкасту з вашої сторінки в інстаграмі, навряд хтось буде спеціально встановлювати додаток або реєструватися на іншому сервісі.

Є ще один спосіб зробити так, щоби ваш подкаст потрапив у світ – зробити згаданий вище RSS. Для подкастів поки немає єдиної площадки, як, наприклад, ютюбу для влогерів, тому, щоби отримати максимальне охоплення, ви повинні бути скрізь: в Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify, CastBox, Soundcloud і на багатьох інших платформах. Хороша новина в тому, що насправді вам не потрібно завантажувати файли на кожен сайт окремо, досить в одному місці створити RSS-потік, який буде віддавати ваші подкасти з усією інформацією (обкладинка, заголовок, текст) всім іншим платформам.

Що ж таке RSS? По суті, це таке спеціальне посилання, яка транслює регулярно оновлюваний вміст якого-небудь сервера. Ваші файли знаходяться на одному сервері, а інші сайти через RSS-потік отримують звідти дані. Коли ви завантажуєте новий подкаст, він автоматично відправляється на всі платформи, які звертаються до вашої RSS-посиланню. Вам потрібно один раз зробити таке посилання для свого подкасту, а далі залишиться тільки вставити його в спеціально передбачені для цього поля на різних платформах.

Як же ж зробити RSS? Можна зареєструватися в одному з подкаст-сервісів, наприклад, Soundcloud, залити туди файли, а цей сервіс згенерує вам RSS-посилання. Можна зареєструватися на одному з платних хостингів для подкастів, як-от Lybsin чи SimpleCast, завантажити все туди – і система сама зробить RSS і розішле по всьому подкаст-платформам. А можна зробити блог на платформі на кшталт WordPress, а потім вставити посилання на вашу сторінку в форму на сайті Feedburner (для цього потрібен Google-аккаунт). На Feedburner також треба буде завантажити опис і обкладинку подкасту.

Агов, мене хтось чує?

Гаразд, ви вже завантажили свій перший подкаст до iTunes чи SoundCloud, а що далі? Де шанувальники? Де лайки та шейри? Де популярність? Не поспішайте, авжеж, вона прийде не одразу. Та й вам для того, щоби вас почули, доведеться докласти зусиль. Тож після завантаження подкасту не забудьте розповісти про це на своїх сторінках у фейсбуці та інстаграмі. Ви можете зняти тизер для тіктоку, зробити сторіз. Якщо маєте свій телеграм-канал, проанонсуйте подкаст там, або ж – зробіть окремий канал для подкасту. Не бійтеся навіть написати своїм друзям приватне повідомлення. Також можна додатково зробили статтю в блозі, прикріпили туди подкаст разом із розшифровкою (і тоді пошукові системи будуть більш уважні до вас). Якщо вирішили підійти до всього серйозно, можна зробити розсилку поштою, а також запустити таргетовану рекламу. Чого вже, можете навіть надрукувати рекламні стікери! Можливостей – купа, головне не зволікати! 

Використані джерела: NPR, meduza

Букмоль
Букмоль
"тебе з'їмо ми вмить" ©