Biomutant: Єнот міняє генокод

відеоігри, THQ Nordic, Biomutant, Bioshock, Fable, у що грати, комп'ютерні ігри, консольні платфомери, біошок, постапокаліптичні ігри, кунг-фу, екнш

Biomutant — найцікавіша й одна з дуже небагатьох нових ігор цьогорічного Gamescom. Судіть самі: ви граєте за єнота, який може зі сміття зробити дробовик, змінювати свій генокод і користуватися трансформером для подорожей дикою місцевістю!

_______

Найбільший європейський фестиваль відеоігор Gamescom цього року розчарував браком новинок. Практично всі великі студії рекламували на заході сиквели до своїх попередніх шедеврів, а часом і взагалі виставляли уже давно і добре відомі ігри.

На цьому фоні яскраво виділилася Biomutant — новинка від шведських студій THQ Nordic та Experiment 101. Можливо, її назва не надто оригінальна, однак за назвою ховаються кілька справді цікавих ігрових рішень. Перш ніж ми поглянемо на них ближче, варто зауважити, що йдеться про гру, яка досі в розробці і вийде у 2018 році. Не відомо, чи все обіцяне авторами буде зреалізовано.

Розмір має значення

Отже, нам пропонують зіграти за невідому тварючку, схожу на хвацького єнота із «Вартових галактики». Гравцю надається можливість налаштувати пухнастого героя (або героїню) під себе. Однак тут ідеться далеко не лише про колір шерсті. Розміри тіла впливають на ігровий процес: менший персонаж бігатиме прудкіше, а кремезніший — сильніше битиме. І хоча це видається абсолютно логічним і очевидним, чи багато ви пригадаєте рольових ігор, де такий рівень кастомізації героя був би втіленим у життя?

У ролику, показаному на Gamescom, єнот-мутант постійно збирає якийсь непотріб, з якого пізніше можна сконструювати безліч варіантів зброї — як для ближнього бою, так і для стрільби.

На додачу до цього нам обіцяють, що зараження різними отруйними речовинами в процесі гри дозволить нарощувати додаткові органи на кшталт клешень або шпичаків, а також відкривати нові здібності на кшталт телекінезу й удару блискавкою. Ідея з телекінезом просто шалено нагадує культову серію Bioshock, і тут слід змиритися, що на виході ми все одно отримаємо якісь стандартні, подібні до магії атаки. А от чи зможе наш герой обрости панциром і перетворитися на броньовано черепаху — це було би цікаво побачити.

Кастомізувати можна не лише героя. У ролику, показаному на Gamescom, єнот-мутант постійно збирає якийсь непотріб, з якого пізніше можна сконструювати безліч варіантів зброї — як для ближнього бою, так і для стрільби. Наскільки всі ці склеєні на коліні гвинтівки будуть реально різними під час бою — це покаже кінцева версія гри, але очевидно, що розробники принаймні намагаються надати гравцю якомога ширші можливості налаштування під себе усього, що тільки можна.

Прекрасний і небезпечний світ

Наша волохата істота відправляється у подорож відкритим світом, де небезпечне середовище вимагатиме використання відповідного спорядження. На вершині засніжених гір доведеться тепліше вдягатися, а в зонах без кисню — користуватися кисневими масками. Для полегшення подорожі можна буде користуватися літальними апаратами та механічним пристроєм, схожим на руку, яка при цьому ще може використовуватися як гармата. На нас чекають гори, підземелля й острови, а також руїни старого світу — натяк на те, що поява біомутантів може бути наслідком якогось катаклізму, спричиненого людством до того, як воно вимерло.

Імовірно, історичне завдання Biomutant саме в тому, щоби відродити призабутий, але чудовий жанр, звісно, доповнивши його власними ідеями.

Розмаїття біомів, якими подорожує головний герой, повертає мене подумки до золотих часів консольних платформерів — на початок 2000-их, і зокрема змушує згадати про дракончика Spyro, який відвідав десятки, якщо не сотні, принципово відмінних світів і постійно здобував нові та нові вміння. Імовірно, історичне завдання Biomutant саме в тому, щоби відродити призабутий, але чудовий жанр, звісно, доповнивши його власними ідеями.

відеоігри, THQ Nordic, Biomutant, Bioshock, Fable, у що грати, комп'ютерні ігри, консольні платфомери, біошок, постапокаліптичні ігри, кунг-фу, екнш

Врятувати світ чи може ні?

Як говорилося вище, світ Biomutant уже пережив один великий катаклізм, однак на нього чекає ще одна катастрофа. Дерево Життя отруєне і врятувати його можна лише об’єднавши шість різних племен, з якими наш герой може потоваришувати або знищити їх. Оскільки автори гри посилалися на легендарну серію Fable, як на одне з джерел натхнення, найімовірніше, перелік племен, які виживуть до кінця гри, визначить, яким буде світ, створений діями нашого волохатого мутанта.

Окрім того, у грі, як обіцяють розробники, буде система моралі, представлена у вигляді інь і янь. Те, що система моралі чорно-біла, мене трошки засмучує. Адже ми всі на цьому етапі вже знаємо, що життя не настільки однозначне. З іншого боку, чому саме інь і янь? Адже їх не можна остаточно відділити одне від одного. Можливо, моральні дилеми у Biomutant будуть глибшими, ніж може здаватися на перший погляд? Поки що достеменно не ясно, яким саме чином моральний аспект впливатиме на історію та ігрові процеси.

_______

відеоігри, THQ Nordic, Biomutant, Bioshock, Fable, у що грати, комп'ютерні ігри, консольні платфомери, біошок, постапокаліптичні ігри, кунг-фу, екнш

Biomutant точно варта уваги — принаймні для порівняння обіцяного і втіленого в життя. І я тримаю кулаки за її авторів. Хай усе їм вдасться!

Дмитро Прокопчук
Дмитро Прокопчук

журналіст, ігрознавець, політичний консультант