Fallout Shelter: веселий постапокаліпсис

Fallout Shelter: веселий постапокаліпсис, ігри-клікери, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри, фалаут

Fallout Shelter — гра про наглядача ядерного бункера у всесвіті культової ігрової серії Fallout, себто у світі, де ядерна війна між США та Китаєм призвела до перетворення планети на непривітну пустелю.
На відміну від решти ігор цієї серії, Fallout Shelter — не рольова гра, а економічна стратегія з елементами виживання та тактичних боїв. Гра проста, безкоштовна, абсолютно невимоглива до техніки та доступна як для ПК, так і для мобільних пристроїв.
Слід одразу визнати, що це, по суті, аналог «Веселої ферми» чи будь-якого подібного клікера. Гравець будує кімнати бункера з різним функціоналом, призначає веселеньких мальованих жителів укриття працювати у цих кімнатах, а згодом збирає з них «урожай» електроенергії, води та їжі, який витрачається бункером на підтримку життєдіяльності… Звучить не дуже складно. Однак, на щастя, не все аж настільки просто.

Управління часом

Роботу доволі часто переривають надзвичайні ситуації — до укриття пролазять мутовані тварюки, а у двері стукають рейдери. І від них усіх потрібно належним чином оборонятися.

Гравець має займатися не лише розміщенням кімнат у бункері, але і відповідних занять для його мешканців. Кожен із них має розподіл талантів за принципом SPECIAL (Сила, Влучність, Витривалість, Харизма, Інтелект, Спритність, Вдача). Оскільки виконання різних видів робіт потребує різних якостей, варто завжди зважати на те, наскільки кваліфікованих персонажів ви підбираєте для тієї чи іншої роботи. Підсилити таланти, яких їм бракує, можна за допомогою одягу, якого в грі багато різновидів, або ж за допомогою тренажерних залів, які будуть доступні у грі зі збільшенням кількості мешканців укриття.

Fallout Shelter: веселий постапокаліпсис, ігри-клікери, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри, фалаут

Сім’я чи робота? Іноді в бункері доведеться робити і такий вибір.

Кількість населення збільшується або внаслідок роботи вашої радіостанції, що приваблює нових мешканців, або внаслідок народження дітей у бункері тими дорослими парами, які гравець може скласти сам.

Тренування, робота, експедиції, квести, вагітності та реагування на екстрені ситуації — усі ці процеси займають час і є взаємовиключними, тому, щоби ваші підопічні не гинули і їм не було зле, вам доведеться вправно усе планувати.

Ваших мешканців можна відправити в експедицію розвідувати пустелю або виконувати квести. Якщо відправити когось із мешканців у розвідку, він може знайти в пустелі різноманітні корисні речі та набуде досвіду у сутичках з випадковими монстрами. Для квесту знадобиться ціла команда уже досвідчених і, бажано, добре озброєних людей. Квестом, на відміну від експедиції, гравець керує безпосередньо — таким чином, якщо життя під землею є відносно мирним, то тут у гравця є нагода побачити численні бої у руїнах міст на поверхні.
Тренування, робота, експедиції, квести, вагітності та реагування на екстрені ситуації — усі ці процеси займають час і є взаємовиключними, тому, щоби ваші підопічні не гинули і їм не було зле, вам доведеться вправно усе планувати.

Fallout Shelter: веселий постапокаліпсис, ігри-клікери, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри, фалаут

Часом у зруйнованих містах буває небезпечніше, ніж у пустелі.

Важлива деталь: час у цій грі іде навіть коли ви її вимикаєте. Тобто, з одного боку, не потрібно чекати, коли всі діти виростуть — ви можете поробивши все, що треба, вимкнути гру та повернутися за добу. З іншого боку, якщо забути відкликати мешканця з експедиції, він, імовірно, загине за кілька годин реального часу, і коли ви повернетесь у гру, доведеться його реанімувати. Втім, це не так складно. Деякі процеси можна пришвидшити за допомогою «нюка-коли», яку гра пропонуватиме вам докупити за реальні гроші. Однак принаймні впродовж перших кількох ігрових днів у цих витратах немає абсолютно жодної потреби — хіба що у вас абсолютна нетерплячка і ви прагнете у цій грі збудувати та виготовити абсолютно все в межах двох-трьох днів.

На відміну від багатьох ігор-клікерів, пропозиції пришвидшити гру за реальні гроші дуже ненав’язливі та сховані глибоко в ігрових менюшках — за це дяка і шана розробникам! Та і те, що взагалі є що пришвидшувати, змушує планувати час і в реальному житті. Скажімо, ваші підопічні дійдуть до наступного квесту лише за 2 години. Тут ефект неоднозначний. З одного боку, гра заохочує вас повернутися до неї вже незабаром. З іншого —  гра дає привід зробити перерву.

Фальшива радість

На диво, у Fallout Shelter навіть є натяк на сюжет, чи то пак низку різноманітних маленьких сюжетиків — проявляються вони у вже згаданих квестах, де фігурують багато персонажів та істот із всесвіту Fallout. Звичайно, не слід очікувати багато, але ті нечисленні тексти, що тут є, не позбавлені типового фалаутівського почуття гумору.

Fallout Shelter: веселий постапокаліпсис, ігри-клікери, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри, фалаут

Усі раденькі… на 85%.

У всесвіті Fallout однією з постійних тем була фальшива радість 1950-их років. Pip-boy, якого ми бачимо постійно в ігрових меню і модель якого лягла в образ усіх мешканців укриття у Fallout Shelter — майже постійно усміхнений, задоволений життям. Ця мальована радість слугувала авторам серії для контрасту із похмурими реаліями постапокаліптичного світу: іржавими руїнами старих будинків та автомобілів, зомбіподібними страхітливими мутантами та жорстокими пустельними племенами.

Радісні мешканці укриття — лише ілюзія для гравця. Насправді, їм тяжко і страшно, але з остраху бути викинутими у пустелю, вони постійно посміхаються, як плакатний Pip-boy.

У грі ви можете наблизитися і отримати коментар від ваших мешканців. Здебільшого вони говоритимуть, наскільки вони щасливі, але часом у їхніх діалогах проскакуватиме фраза «підіграй мені, бо наглядач може стежити за нами». Це неочікувано моторошний натяк, що радісні мешканці укриття — лише ілюзія для гравця. Насправді, їм тяжко і страшно, але з остраху бути викинутими у пустелю, вони постійно посміхаються, як плакатний Pip-boy.

_______

Fallout Shelter — маленька і нескладна забавка, розрахована суто на те, щоби розслабитися. У тих, хто грав у ігри серії Fallout, вона викличе ностальгію і, можливо, навіть бажання дістати їх із запилених полиць і знову встановити.
Ця гра навряд варта більше кількох днів або, щонайбільше, кількох тижнів періодичних зазирань у неї, але за цей час ви зможете зібрати принаймні частину колекцій одягу та зброї і пройти півдесятка квестів, а це саме те, чим Fallout Shelter цікава.

 

Дмитро Прокопчук
Дмитро Прокопчук

журналіст, ігрознавець, політичний консультант