Kingdom: хроніки занепалих королівств

Kingdom: New Lands, tower-defense, стратегія, игра, стратегия, Kingdom: New Lands, гра-сайдскролер, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри

Гра з банальною назвою Kingdom, тобто «Королівство» — це такий собі розрив шаблонів про стратегії. Стратегія — це завжди карта і солдатики, що марширують по ній, чи не так? Але Kingdom показує, що в стратегію можна грати і «в профіль». Це гра-сайдскролер, себто гра з видом збоку.
Стратегія — це зазвичай гра, в якій ви керуєте військами напряму? Е ні, каже Kingdom. Усе, що ви можете — це виділяти гроші на ті чи інші завдання, а там уже побачимо, чи справляться ваші люди.
Хороша стратегія майже завжди складна. У стратегіях потрібно приймати купу управлінських рішень із використанням чималого арсеналу засобів. Іноді на одне лише освоєння своїх можливостей іде більше часу, ніж на проходження деяких ігор. Але Kingdom дуже проста за ігроладом – одна з тих, у які легко почати грати.

Kingdom: New Lands, tower-defense, стратегія, игра, стратегия, Kingdom: New Lands, гра-сайдскролер, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри

Ви починаєте зі скромного багаття, навколо якого може вирости солідна фортеця

Жбурляйте у проблеми грошима

Kingdom належить до ігор так званого жанру tower-defense, тобто в основі сюжету лежить необхідність обороняти свою територію. Отже, ваше королівство в облозі. Виродкуваті потвори, що входять у цей світ за допомогою древніх порталів, щоночі намагаються відібрати вашу корону. Але ви поступово розширюєте свої кордони, будуючи нові і нові укріплення та набираючи із таборів біженців у лісах нових підданих. Поступово ваш малесенький табір із кривим частоколом розростеться до укріпленого кам’яними стінами замку.
Як у короля або королеви, у вас є лише один інструмент впливу — гроші. Ви витрачаєте їх на споруди, на вирубку лісів, на те, щоби люди з лісових таборів перейшли до вашої держави, і щоби тут же перетворити їх на стрільців, майстрів або селян.
Попри скромний масштаб і простоту ігроладу, Kingdom справді вимагає стратегічного мислення. Гра стає складнішою з часом — не стільки через те, що вороги атакують дедалі більшим числом, скільки тому, що територія королівства зростає.

Kingdom: New Lands, tower-defense, стратегія, игра, стратегия, Kingdom: New Lands, гра-сайдскролер, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри

Привиди ваших попередників привітають вас на початку гри

Сталий розвиток

Бездумно розширювати кордони — небезпечно. Скажімо, збудувати новий частокіл і відхапати наступний шмат землі — не складно. Складно його утримати! До речі, частокіл варто починати будувати не пізніше обіду (щоби він був готовий, поки не стемніло). І не кожне місце, де його можна встромити, буде зручним для оборони на пізніших етапах гри.
І хоча ви всі проблеми вирішуєте грошима, не варто квапитися замовляти будівництво усього на світі. Навіть якщо фінанси дозволяють. Робітники, зайняті спорудженням стіни на східному фланзі, можуть не встигнути вчасно прибігти, аби відремонтувати пошкоджені ворогами укріплення. Висновок: розвиток вашого королівства має бути, як це кажуть екологи, сталим.
Знищити геть усі портали неможливо, тому виникає філософське запитання, нащо взагалі розбудовувати королівство і чи не обмежитися тим таки початковим табором, лише трохи його укріпити? Однак без розширення пересуватися світом буде незручно, буде ніде вирощувати урожай та й потвори з часом нахабнітимуть у будь-якому разі, тож зовсім без експансії тут не обійтися.

Kingdom: New Lands, tower-defense, стратегія, игра, стратегия, Kingdom: New Lands, гра-сайдскролер, видеоигры, игры для мобильного, обзор игор, відеоігри огляд, у що грати, цікаві комп'ютерні ігри

Вороги приходять щоночі — і щоразу у більших кількостяхПримітно, що гра вчить: найважливіший ресурс — не гроші, а люди. Гроші перестають бути проблемою після того, як у вас з’являться кілька землеробів, а от набирати нових людей із часом ставатиме лише важче. Табори біженців генерують потенційних підданих постійно, але повільно. До того ж вони зникають, коли королівство підступає до них занадто близько. А вороги під час штурму часом можуть і вкрасти когось із ваших воїнів і робітників! Тож зібрати достатню кількість людського ресурсу — не менш важливо, ніж накопичити багато золота.
Звісно, гра має кілька вад. Головна із них — неможливість будувати оборону у кілька ліній. Усі ваші воїни, окрім тих, що сидять у вежах, одразу відправляються на самий кордон, а в ближньому бою вороги з ними розправляються дуже швидко. Досвідченіші у жанрі tower-defense гравці рано чи пізно покрутять на це носом. Але до того моменту у грі на вас чекають не одна година цікавого, напруженого будівництва.

Незвідані землі

Якщо гра зацікавила вас, наполегливо раджу купити її новішу версію — Kingdom: New Lands. Вона суттєво доповнює механіки оригінальної гри: тепер світ складається з кількох островів, на кожному з яких свій рівень складності та шанс знайти нового коня для вашого монарха або залучити до розвитку королівства талановитих самітників.
Щоби дістатися нового острова у Kingdom: New Lands, вам доведеться знайти місце кораблетрощі і повністю відбудувати корабель. Це дорого та довго, але сама наявність у цій грі можливості відкривати нові острови додає смислу й інтриги.

Цієї осені має вийти нова частина — Kingdom: Two Crowns. У ній розробники обіцяють не лише потішити гравців новими видами підданих і можливостями остаточно перемогти загадкових фіолетових потвор, але і грати у цю гру разом із друзями. Як на мене, це саме те, що може компенсувати принципові недоліки гри: кооперативна гра допоможе ефективніше розбудовувати два фланги королівства, а можливість перемогти страховиськ раз і назавжди додає ще більшої цілеспрямованості процесу гри.

Дмитро Прокопчук
Дмитро Прокопчук

журналіст, ігрознавець, політичний консультант