Чи завжди дорослішати ― це спробувати гіркого? Знайти свою відповідь допоможуть герої аніме японського режисера Хосода Мамору.
Медіапростір / Відеодром
20 Липня 2020
1362
Хлопці дорослішають: магічний реалізм аніме Хосода Мамору
Ната Коваль
фотографка, журналістка, літературознавиця

аніме, аніме для підлітків, аниме, серіали для підлітків, anime, teenagers, історії про силу волі та спортсменів, аніме про спортсменів, гонки, що дивитись з аніме,кіно для підлітків, анімаційні фільми, японія, аніме про дорослішання, що поивитись із аніме, Хосода Мамору

Літо в розпалі, однак через карантин вуличні бешкети мали би зводитися до мінімуму, але чи так воно є насправді? Врешті діти завжди залишаються дітьми, навіть коли дорослішають. Цьогорічне літо ― незвичне, коли не лише діти, а й дорослі змушені сидіти в чотирьох стінах і, можливо, навіть відмовитися від запланованих подорожей. Епідемія змусила всіх передивитися свій розпорядок дня та плани на літні відпустки. Хтось поборов страх і все ж поїхав на відпочинок, хтось вибрався в село до родичів, а хтось дуже хвилюється через новини та просиджує дні в квартирі. Цьогоріч всі ми проведемо багато часу у власній сімейній бульбашці, в міру обмежуючи інші соціальні контакти, з веселими й не дуже буднями, з терплячістю одне до одного та відкриттями неочікуваного в рідних і близьких. Або ж навпаки ― з бунтом, відшукуванням власного я і спробами відколотися від батьківського, куди сильнішими за будь-який страх перед хворобами. У будь-якому разі, час не дасть нам стояти на місці, та й від необхідності дорослішати нікуди не втечеш. А щоби рухатися вперед було не так самотньо, в пригоді стануть історії дорослішання героїв аніме відомого японського режисера Хосода Мамору.

Чоловічі образи в роботах Хосода Мамору напрочуд різні: розумний і сором’язливий школяр із фантастичного блокбастера «Літні війни», ― своєрідної оди сімейним цінностям і традиційному японському устрою, відлюдькуватий малий із драми «Вовчі діти Аме та Юкі», в якій добре витримано баланс між фантастичним і реалістичним, та шалений зірвиголова з екшену в дусі самурайських фільмів «Дитя чудовиська». Як і герої, всі ці аніме-фільми дуже різняться між собою. Реалістичні складові сюжету розкривають перед нами усі радості та складнощі сімейного життя, батьківства та материнства, а фантастичні ― не лише розповідають таку собі веселу казку, а й виступають як алегорія розвитку та дорослішання. Чи завжди дорослішати ― це спробувати гіркого? Вирішуйте самі. Але спершу ― дивіться аніме, мийте руки та дезінфікуйте поверхні!

аніме, аніме для підлітків, аниме, серіали для підлітків, anime, teenagers, історії про силу волі та спортсменів, аніме про спортсменів, гонки, що дивитись з аніме,кіно для підлітків, анімаційні фільми, японія, аніме про дорослішання, що поивитись із аніме, Хосода Мамору

Літні війни

Samā uōzu, 2009

Ніколи не погоджуйтеся на роль бойфренда, якщо раптом найкрасивіша дівчина школи попросить на літніх канікулах гайнути разом із нею до її родичів, ― напевне, саме так думав Кенджі, коли потрапив у величезний родинний маєток. Сім’єю Шінохара Нацукі є клан Джінноучі, що веде свій рід ще з періоду Муромачі, а сором’язливий Кенджі ― син простих робітників, однак природа нагородила його чудовими математичними здібностями. Отож уся родина збирається приїхати на святкування дев’яносторіччя голови клану ― бабусі Сакае, одначе стається нечуване. Але… всі системи дали збій і нічого не працює. Виною всьому ― штучний інтелект під назвою «Машина кохання», що дістав повний доступ до віртуальної реальності, ― кислотної «Країни Оз» із безумним дизайном персонажів, куди переселилася майже третина людства і звідки відбувається управління всіма процесами: від контролю вуличного руху до управління супутниками та ядерною зброєю.

Коли світ занурюється в хаос, причиною якого є розгадана Кенджі математична загадка, лише бабуся Сакае бере себе в руки та допомагає налаштувати всі системи Японії найпростішим способом ― старою доброю людською комунікацією, тобто спілкуванням по телефону. Проте біда не приходить одна, а штучний інтелект не такий простий, як видається на перший погляд, бо його розробник теж із клану Джінноучі. Тому перед Кенджі постає надзвичайно важлива місія — врятувати все людство. Хосода Мамору й відома студія Madhouse попрацювали на славу: екшн, фантастика, романтика і трохи комедії. А якщо коротко, то це історія про те, як Інтернет непомітно став невід’ємною частиною нашого життя і наскільки ми від нього залежні. Однак найважливішим тут є плетиво людських взаємин: бачимо спілкування в родині Джінноучі, їхнє поводження з Кенджі до й після пригоди, їхню безпорадність, а потім згуртованість у хвилину небезпеки, їхнє відчуття провини за недолюбленого в дитинстві Вабіске. Бачимо й своєрідний обряд ініціації Кенджі: хоча своєю цікавістю він і спричинив усю цю катавасію, та всіма силами намагався її залагодити, чим прихилив до себе серце і глави клану, і її онуки. На його плечі лягла важка ноша не лише спасіння світу, але й налагодження давно розірваних зав’язків родини Шіохара. Тож, як заповідала бабуся Сакае, ніколи не треба здаватися, адже саме вона навчила Нацукі так вправно грати у «квіткові карти» Ханафуда й завжди вигравати.

аніме, аніме для підлітків, аниме, серіали для підлітків, anime, teenagers, історії про силу волі та спортсменів, аніме про спортсменів, гонки, що дивитись з аніме,кіно для підлітків, анімаційні фільми, японія, аніме про дорослішання, що поивитись із аніме, Хосода Мамору

Вовчі діти Аме та Юкі

Ооkami Kodomo no Ame to Yuki, 2012

 

У великому мегаполісі багато цікавого і таємничого, долі людей перетинаються й з’єднуються, щоби потім знову роз’єднатися. І хтозна яка твоя, однозначно ― гірка та радісна водночас. Жила собі студентка Хана, навчалася в університеті, але якось зустріла вона вовка в людській подобі та й закохалася. Вовк цей не надто водився з людьми та тримався осторонь дівчини, однак її чуйність і доброта підкорили його гордовите серце. Так і виникла маленька сім’я, що насолоджувалася радісними днями свого спільного побуту. У Хани й Оокамі народилося двоє малят ― Юкі й Аме ― маленьких вовченят-перевертнів. Та природа бере своє, і, як у приказці, ― скільки вовка не годуй, а він у ліс дивиться, ― інстинкти відібрали життя чоловіка та батька.

Фільм не дасть розуміння, як це ― бути матір’ю, ставити життя та благополуччя своїх дітей вище всього іншого, присвячувати їм весь свій час, відкинувши нав’язані стандарти буття XXI століття. Але він дасть розуміння того, що справжнє почуття відповідальності за своїх нащадків визначає силу людського духу.

Хана лишається сама з дітьми на руках, із дітьми, що мимовільно перекидаються у вовченят і чинять непослух. Тож щоб утекти подалі від недобрих очей, вони переселяються у гірське село, де Хана починає вирощувати городину. Найважливіші зміни в житті сім’ї відбуваються саме в цьому селі, адже підрісши, Юкі тягнеться до людей і починає ходити в школу, тоді як Аме, після зустрічі зі справжнім вовком у заповіднику, стає більше дослухатися до природи. Трохи пізніше діти роблять свій вибір: хтось ― лишитися людиною, а хтось ― бути вовком. Хосода Мамору й Studio Chizu акцентують увагу не лише на виборі людиною життєвого шляху, часом досить неочікуваного, а й на темі батьківства та сім’ї, що стоїть у центрі життя й вимагає максимальної відповідальності. Фільм не дасть розуміння, як це ― бути матір’ю, ставити життя та благополуччя своїх дітей вище всього іншого, присвячувати їм весь свій час, відкинувши нав’язані стандарти буття XXI століття. Але він дасть розуміння того, що справжнє почуття відповідальності за своїх нащадків визначає силу людського духу.

аніме, аніме для підлітків, аниме, серіали для підлітків, anime, teenagers, історії про силу волі та спортсменів, аніме про спортсменів, гонки, що дивитись з аніме,кіно для підлітків, анімаційні фільми, японія, аніме про дорослішання, що поивитись із аніме, Хосода Мамору

Дитя чудовиська

Bakemono no Ko, 2015

Вам дев’ять і ви тікаєте з дому. Так, через те, що спершу батьки розлучилися, потім мама загинула в аварії, а ви на дух не переносите всіх ваших родичів. Як же вижити дитині в найбільшому мегаполісі світу? Та раптом із-під плаща перехожого до вас тягнеться волохата рука, а з-під каптура ― зубата паща. Чудовисько-бакемоно! Який жах! Але цікавість перемагає страх і ось ви, шпортаючись у темних вузьких завулках, виходите на світло. Саме так Рен і потрапив до Шібутенмачі, яке населяють звіролюди. Правитель цього світу хоче переродитися божеством, тож його місце має зайняти найсильніший: чи це буде розсудливий Іодзан, а чи запальний Куматецу ― вирішить поєдинок. На відміну від двох синів Іодзана, всі учні Куматецу втекли, тож він вирішує взяти на виховання людське дитя. Попри важкий характер вчителя та бунтівні вибрики хлопця, а також упереджене ставлення до нього інших звіролюдей, Рен досягає значних успіхів і стає третім за вправністю фехтувальником у Шібутенмачі.

Урешті вчитель-ведмідь замінює Рену батька. Втім, хлопця тягне до світу людей, куди він час до часу повертається. Там він знайомиться з Каеде і починає разом із нею надолужувати в навчанні, а потім зустрічає і втраченого батька. Але затаєна образа на світ людей змушує чорну діру в грудях у Рена рости, звідти прозирає пітьма, яку хлопець намагається втримати, та яка поглинає сина Іодзана Ічірохіко. Ця історія Хосода Мамору і Studio Chizu в жанрі міського фентезі про те, як хлопці дорослішають і стають чоловіками, про те, як важливо для них вибрати свій власний шлях, але й не забувати, хто навчив їх іти вперед. Режисер й автор оригінальної манґи вміло поєднав у своїй роботі історію про Мауглі серед кам’яних джунглів і доброго ведмедя Балу, з додаванням неприкритого символізму, де примарний кит, який зійшов із сторінок «Мобі Діка», втілює матеріалізовані душевні страждання антагоніста. Мораль ще й така: байдуже, рідний чи названий батько, він не менш важливий, аніж матір, і йому завжди знайдеться місце в серці сина.

аніме дорослішання кіно манґа