Діти можуть усе: шість бізнес-історій успішних тінейджерів

Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи, гаджети, досягнення

Illustration: Quentin Monge

У дитинстві ми не рідко чули фрази «почекай, поки виростеш», «ти ще замалий/замала, от станеш дорослим, тоді і будеш вирішувати, що робити». Ці слова настільки вкорінились у нашій свідомості, що дітьми ми часто боялися робити перші кроки до своїх мрій, приймати самостійно рішення. Ми чекали. Чекали, поки виростемо, станемо дорослими, незалежними, вступимо до університету, влаштуємося на роботу і от тоді розпочнеться наш зірковий час. Але часто стається не так, як гадається. З віком у нас накопичується ще більше турбот і відповідальностей, а для втілення дитячих мрій не залишається ні часу, ні сміливості.
Сьогодні ж суспільство інше. І воно вимагає інших нас. Сучасні діти, незалежно від віку чи статусу, мають можливість реалізовувати свої ідеї щойно вони виникають у голові. Нарешті не потрібно чекати, нарешті можна робити. І щоби ці слова не звучали так утопічно, ми зібрали історії дітей, які заснували власний бізнес ще до того, як стали повнолітніми.
І тільки спробуйте сказати після цього своїй дитині, що у світі є щось, що вона не може зробити, що неможливе. Можливо все, важлива підтримка та віра у себе.

Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи

Мозая Бріджес

У 12 років заснував власний бренд чоловічих аксесуарів Mo’s Bows

Mo’s Bows – компанія, яка виготовляє дизайнерські краватки та метелики всіх кольорів і текстур. Мозаї було 11 років, коли він прийшов зі своєю мамою на Shark Tank – популярне американське телешоу, на якому підприємці-аматори шукають інвесторів для втілення у життя своїх бізнес-ідей –розповів, що хоче зробити чоловічі аксесуари не такими нудними. Хлопчик прийшов до такої думки ще у 9 років, коли зрозумів, що у магазинах з чоловічими аксесуарами немає речей, які б підкреслювали його особистість і стиль. Він добре уявляв, яку конкретно річ хоче одягнути та вирішив зробити все самостійно. Точніше не зовсім, у цьому йому допомогла бабуся та її кухня. За кухонним столом бабуся Мозаї пошила перший метелик, який повністю відповідав вимогам маленького дизайнера.

Найважливіша порада, яку я отримував – завжди залишатись скромним і відданим своєму бренду.

Трохи пізніше, він попросив бабусю навчити його шити та почав робити метелики і краватки власноруч. Мозая придумував дизайн до деталей, бавився із кольорами і тканиною, для нього це були розваги. Водночас Мозаї використала свої підприємницькі здібності, щоби підтримати сина, та саме вона почала продавати перші краватки знайомим, друзям і родичам. Вона ж стала ініціаторкою того, щоби у 2013 році прийти на Shark tanks. До цього часу хлопець пошив близько 2 000 метеликів, що принесло йому 55 тис. доларів прибутку. Непоганий початок для хлопчика, який засновує бізнес у 9 років на кухні з бабусею.
Наразі у планах Мозаї до 20-ти років завершити свою лінію одягу і вступити до школи дизайну в Нью-Йорку. Mo’s Bows вже починають розширювати асортимент продукції колекціями футболок, краваток та кишенькових хустинок.

Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи

Харт Мейн

У 13 років вигадав домашній бізнес із виготовлення незвичайних ароматизованих свічок – ManCans

ManCans – це ароматизовані свічки із «маскулінними» запахами. Наприклад, із запахом нової бейсбольної рукавиці, бекону чи паленої шини.
Сталося все у листопаді 2010, коли старша сестра Харта продавала ароматизовані свічки на шкільному ярмарку. Хлопчик не міг зрозуміти, чому усі свічки мали аромат лаванди, карамелі або лісового моху, і подумав, що було б круто мати свічку із запахом чогось незвичного, наприклад, бруду. Він розповів цю ідею мамі, яка відповіла йому: «Якщо ти можеш зробити це, то вперед!». Так і почався їхній бізнес із виробництва ароматизованих свічок. Розпочався знову ж таки на кухні.

Мені подобається той факт, що я щось контролюю, можу самостійно приймати рішення та спостерігати за тим, як відбувається увесь процес.

Харт вигадував найдивніші аромати — від запаху нью-йоркської піци до лісового вогнища, поміщав свічки у використанні жерстяні баночки, щоби надати їм брутальнішого вигляду, ліпив наклейку із надписом ManCan і продавав перші свічки на шкільних ярмарках.  Коли про хлопця почули місцеві ЗМІ і почали запрошувати його на ефіри та інтерв’ю, замовлень у Харта стало ще більше.
Щотижня він виготовляв близько 300 свічок – небагато, в порівнянні із компаніями, які виробляють 3 тис. або й 30 тис. на тиждень, але це більше ніж достатньо для 13-тирічного хлопчика, який самостійно запустив стартап.

Не зважаючи на те, що бізнес почав розвиватись і збільшуватись, Харт залишається вірним своєму продукту. Одного разу, коли він дізнався, що однин із покупців отримав свічку в поганому стані – упаковка була пошкоджена і доставка коштувала дорожче, ніж потрібно, він самостійно прийшов до дистриб’ютора і переконався, що таке не повториться.

Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи

Джульєтта Бріндак

У 16 років створила сайт для дівчатпідлітків Miss O And Friends

Якби хтось розповів мені про цей сайт, коли мені було 13, я б зависала на ньому днями та ночами. Miss O and Friends – це сайт, який зробили дівчата для дівчат. І тут немає ніяких сексистських жартів, типу рубрик із рецептами, порад по догляду за собою або статтями про те, як підкорити серце хлопця свої мрії. Тут дівчаток вчать кодити, підтримувати здоровий спосіб життя, вони діляться улюбленою музикою, подорожами, історіями успіху та розповідями про те, коли вперше побились.

Метою сайту було і є – допомогти дівчатам стати більш впевненими в собі і не втратити самоповагу.

Коли Джульєтті Бріндак виповнилося 10, вона намалювала п’ятьох подруг, яких назвала «круті дівчата». Кожну з героїнь Джульєтта взяла з реального життя, а головною «крутою дівчиною» Miss O стала молодша сестра Джульєти – Олівія. Так і з’явлась назва Miss O and Friends.
Із розробкою сайту та ілюстраціями Джульєтті допомогли батьки. Мама, графічна дизайнерка, перенесла малюнки на екран, а тато, який знався на бізнесі та створенні компаній, допоміг із реалізацією проекту. У 2011 Miss O And Friends збирав 3 мільйони відвідувачів щомісяця і став третьою за популярністю веб-платформою для дівчат за версією Alexa.
Зараз Джульєтті 28 років і більшість свого часу вона приділяє не сайту, а іншим справам, але Miss O and friends існує досі та продовжує рости. З’явились нові рубрики, опитування, ігри. А про саму історію стартапу Джульєтти Бріндак навесні 2017 року випустили серіал, що має назву Hyperlinked. До речі, також доволі цікавий.

 Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи

Бісман Д’ю

Дівчинка з Індії, яка у 15 років винайшла еко-замінник дереву Green Wood

Бісман народилася та виросла в Англії, а згодом переїхала з сім’єю до Північної Індії. Там дівчинка з татом часто гуляла фермами, яких на півночі Індії багацько. Особливістю індійських ферм було те, що двічі на рік там спалювали велику кількість рисових і пшеничних полів – це жахливо впливало на екологію регіону, а жителі потерпали від хмар диму, що висіли у небі.
Після життя у Європі Бісман не могла просто змиритись із цим, тому почала вивчати тему забруднення. Вона дізналася, що рисове лушпиння стійке до шкідників і містить у собі кремній, який не пропускає вологу. «Це можна круто використати» — подумала Бісман і провела «кухонний експеримент»: спалила рисове лушпиння та смолу, у результаті чого отримала твердий шматок нового виду деревини, який і назвала Green Wood. Матеріал цей був настільки міцний і зручний, що з нього спокійно можна будувати будинки.

Я хочу навчити дітей отримувати задоволення від самостійного заробляння грошей.

Коли прототип був готовий, до Бісман приєдналися двоє шкільних друзів. Разом вони подали проект на конкурс соціальних інновацій. Цілком передбачувано Green Wood став переможцем серед інших 43 тис. винаходів. Матеріал виявився дуже дешевим і багато індійських компаній одразу ж почали виводити його на ринок. З часом Green Wood вийшов за межі Індії.
Екологія — не єдине, що турбувало Бісман. Часто у інтерв’ю дівчинка згадує, що в Індії молоді дівчата ніяк не мотивовані розвивати у собі винахідницькі навички. Тому вона разом із ініціативою Colour the world pink почала проводити кампанії для залучення дівчат у сферу інновацій.
Сьогодні Бісман 20 років, вона вивчає економіку в Англії, але її внутрішня винахідниця не заснула.

Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи

Ізабелла Дималовскі

У 13 років почала власний бізнес із виробництва спеціальної косметики для дівчаток-підлітків Luv Ur Skin

Ізабеллі було 9 років, коли мама заборонила їй користуватись її косметикою. Справа в тому, що дівчинка ходила на уроки танців і все частіше виступала на сцені, де доводилось наносити багато макіяжу на обличчя, щоби бути помітною. Мама Ізабелли сказала, що жіноча косметика шкідлива для її юного обличчя та додала, що, якщо їй доводилось би носити макіяж у такому віці, то вона б користувалась дитячою косметикою або вигадала власну.
«Мабуть, мама не здогадувалась, що я так серйозно сприйму її слова», — розповідає Ізабелла тепер. Дівчинка не хотіла користуватись дитячою косметикою, тому взялась до роботи над власною лінією засобів по догляду за обличчям для дівчат-підлітків.

Почати власний бізнес — це завжди випробування і виклик, але найважливіше не здаватись і мати терпіння.

Сім’я Ізабелли жила на Півдні Австралії у приморському містечку Сейнт-Кілда. Літо там, зазвичай, спекотне і сухе, а взимку волого та прохолодно. Отож Ізабеллі потрібно було придумати косметику відповідно до такого клімату, яка б не лише пасувала молодим дівчаткам, але і не шкодила шкірі.
Перший набір складався з лосьйону для тіла, блиску для губ, лаку для нігтів та зволожувача. Ізабелла навіть придумала лак для нігтів, який світиться вночі. Вона використовувала тільки натуральні продукти, які підходять для всіх типів обличчя та повністю безпечні.
Сьогодні косметику Luv Ur Skin можна купити лише онлайн. Але це поки що, адже Ізабелла планує зробити свій продукт доступним у магазинах і не лише в Австралії.

Діти можуть усе, підліткові досягнення, ідеї для бізнесу, натхнення, Moziah Bridges, Hart Main, Juliette Brindak, Bisman Deu, Isabella Dymalovski, підлітки бізнесмени, тінейджери працюють, стартапи

Тадж Пабарі

У 15 років придумав планшет, що працює за принципом «склади сам» і вчить дітей основам програмування.

У дитинстві у австралійця Таджа Пабарі було два захоплення: лего та гаджети. Хлопець завжди хотів знайти спосіб поєднати улюблені заняття. Він довго шукав хоча б щось, що поєднувало в собі технології та розваги, але всі його пошуки були марними. Тоді Тадж вирішив, якщо до нього ніхто не придумав такого, то він це зробить самостійно.
Так з’явилась ідея ImaginTech tablet kit – планшету, який кожен може скласти самостійно та принагідно краще зрозуміти, як саме він працює.
Спершу Таджеві вдалося частково зібрати гроші через «краудсорсинг», пізніше він знайшов однодумців: двох студентів, які розробили маркетингову стратегію та допомогли зробити планшет якомога зручнішим. Тадж будь-що переконував себе, що юний вік не стане на заваді його винаходу, тож разом із командою постійно брав участь у конкурсах молодих інноваторів в Австралії. Таким чином він просував лего-гаджет у маси та знаходив нових інвесторів. На одному з таких конкурсів винахід Таджа виграв перше місце і хлопець отримав винагороду у 5000$.

Якщо у тебе є хороша бізнес-ідея, то просто вставай і починай втілювати її в реальність.

Сьогодні компанія MechTech Creations, яку заснував Тадж, отримує замовлення зі шкіл Австралії. Ціна одного планшету 219$, що дуже навіть доступно для більшості австралійців, але не для людей з інших країн. Втім, оскільки Тадж хотів, аби завдяки його винаходу діти, які не знаються на техніці, дізналися в ігровому форматі як саме функціонують гаджети, він вирішив, що його лего-планшет має бути доступний всім, особливо ж тим, хто не має доступу до новітніх технологій. Щоби реалізувати такий свій задум Тадж зі своєю командою поїхав до Індії та Непалу, де заснував MechTech Foundation – неприбуткову організацію, яка надає планшети дітям із бідних родин.
Найближчим часом Тадж планує вивести свій винахід на британський ринок, а після закінчення школи — вивчати бізнес та право в Британії.