Вероніка Моргун: давати простір своїй і дитячій фантазії

букмоль, що читати дітям, як читати дітям, дитячі казки, читання вголос, як привчити дітей читати, вероніка моргун, кніглі, на станіславського,

Сьогодні про свій досвід сторітелінгу розповідає волонтерка Букмолі та активна учасниця читань у кав’ярні «На Станіславського» — прекрасна Вероніка Моргун.

Чому ти вирішила займатися проведенням читань вголос?

Якщо покопатися у сфері підсвідомого – аби побороти свій страх читань вголос і розширити зону комфорту.

Що тобі найбільше подобається у читанні та проведенні майстеркласів для дітей?

Подобається бачити зацікавлені, захоплені дитячі обличчя, чути приємні відгуки батьків та відчувати що, те що ти робиш – для когось є цінним. Подобається атмосфера під час наших зустрічей – дуже тепла і дружня, часом виникає відчуття, що ми учасники таємного клубу)

А ще приємно відчувати, як ти стаєш частиною дитячого суспільства-ком’юніті на рівні із дітьми, підсвідомо вимикаючи режим «дорослого» — вони довіряють тобі і сприймають як таку ж дитину, тільки з трохи більшим досвідом.

букмоль, що читати дітям, як читати дітям, дитячі казки, читання вголос, як привчити дітей читати, вероніка моргун, кніглі, на станіславського,

Мені подобається, що діти не бояться висловлювати усі свої думки, як при однолітках, так і при дорослих.

Чи є у тебе якісь секрети чи правила читання вголос та проведення майстер-класів для дітей?

Найперший слухач довіреної мені книги – мій хлопець. Він завжди підказує, як покращити результат. Читаючи книжку вдома, я намагаюся ставити себе на місце слухачів, аби зрозуміти які моменти можуть їх одразу зацікавити, а на які слід звернути їхню увагу інтонацією чи навіть жестом.

Намагаюся читати голосно і не поспішати, давати достатньо часу для розглядання картинок та запитань – якщо вони з’являються, значить, книжка зацікавила дитину. Намагаюся давати простір своїй і дитячій фантазії та шукати разом з дітьми несподівані, веселі відповіді на запитання. Мені подобається, що діти не бояться висловлювати усі свої думки, як при однолітках, так і при дорослих.

Щодо майтер-класів – робити те, що самій цікаво і щоб виготовлення іграшки в мене займало не більше 10-ти хвилин. У такому випадку, діти зможуть зробити її із задоволенням, не втомлюючись і не втрачаючи інтересу, хвилин за 20-25.

букмоль, що читати дітям, як читати дітям, дитячі казки, читання вголос, як привчити дітей читати, вероніка моргун, кніглі, на станіславського,

З якими труднощами ти зіштовхувалася на зустрічах літклубу?

Часом складно допомогти усім одночасно на майстер-класах – просто розриваєшся, намагаючись приділити кожному увагу. Але потім знаходиш правильні слова, і діти чекають, поки ти звільнишся і допоможеш.

Чи траплялися якісь смішні ситуації?

Постійно трапляються. Хтось займається «озвучкою» книжки, позіхаючи під час напруженого моменту, або робить абсолютно несподівані висновки, що породжують хвилю жвавого обговорення, а ти й слова вставити не можеш.

Чи з’явилася у тебе найулюбленіша книжка для читання?

Зараз це «Хто втішить крихітку Кнюта?» Туве Янссон. Вона для мене дуже символічна. Головний герой Кнютт дивиться у вічі своїм страхам, рятуючи маленьку Скрютт. Так ось у цій історії Кнютт – це я під час читань; переборюю свій страх публічного читання, аби маленькі читаки-скрютт знайомилися зі світом літератури.

Міра Київська
Міра Київська

авторка, редакторка сайту Букмоль